BIar seNyUman TErukir DiBibIrmu YAng MenaWan

Manusia Bertanduk

Cerita ni dah lama sebenarnya, tapi saja ja aku nak post balik agar boleh menjadi tatapan atau sebagai motivasi kepada kita sebagai manusia yang menumpang di muka bumi Allah ini. Selalu kita tengok benda yang ada tanduk ni selalunya binatang kan macam kambing, lembu, semut ataupun anai-anai. Tapi jangan terkejut sebab ada juga beberapa insan yang terpilih yang memiliki daging yang berlebihan yang menyerupai tanduk. Tapi yang paling penting adalah tanduk tu tak sedikitpun melemahkan semangat mereka untuk meneruskan hidup seperti insan biasa. Jadi teruskanlah kehidupan kita walaupun besar dugaan yang kita hadapi.
 


Tanduk wanita berusia 101 tahun dari Kampung Linlou, Wilayah Henan itu, Zhang Ruifang, bermula sebagai benjolan kecil di dahinya dua tahun lalu. Tanduk itu sudah tumbuh sehingga enam sentimeter panjang."Tanduk ini bermula daripada sebuah bentuk yang tebal, kulit kasar di tepi kiri dahinya. Kami tidak perasan mengenainya pada awalnya, tapi kemudian ia terus tumbuh.

Pada tahun 2003, seorang wanita dari Zhanjiang, selatan China, didapati tumbuh tanduk sepanjang 12 sentimeter (sm) di dahinya. Para doktor bingung dengan keadaannya itu dan sekadar mengandaikan Xiou Ling menghidap masalah ketidakseimbangan hormon. Sesetengah pakar berpendapat pencemaran radiasi turut menyebabkan manusia ditumbuhi benjolan seperti tanduk.



Seorang lagi rakyat China, Huang Yuanfan, tumbuh tanduk kecil berukuran 7 sentimeter di belakang kepalanya. Tanduk tersebut tumbuh dua tahun lepas dan ia semakin membesar.


Mamat ni pulak dia pi implan benda kat kepala dia agar kepala dia mempunyai tanduk. Tu aku tak pasti apa punca, sebab dan munasabab dia. Biarlah dia dengan hidup dia.


Pada tahun 2006, seorang lelaki 88 tahun dari Zheng Zhou, Cina telah ditumbuhi dengan tanduk ketika dia cuba membuang benjolan kecil kat atas kepala dia tu.



Thalib telah ditumbuhi tanduk di kepalanya ketika memperoleh sebuah mimpi yang buruk. Tetapi beliau tidak mengetahui apa puncanya, tapi dia percaya tanduk itu adalah anugerah daripada Allah SWT.t
AKu HaNya MAnusIA BiaSA YAnG teRCAri-Cari keHiduPAn Yang DAmaI Di MUkA BUmI ciPTaan ALLAH yanG mAHa BEsaR
hoKIaiS

0 comments:

Post a Comment