BIar seNyUman TErukir DiBibIrmu YAng MenaWan

Firefox4+IDM=ERROR!!!!


Ush sudah lama rasanya saya dah tak update blog saya ni. Harap-harap blog ni masih lagi la dikunjungi oleh pembaca-pembaca yang ingin membaca article saya yang tak seberapa nak best ni. Ok la, kali ni saya nak berkongsi sedikit tutorial mengenai masalah IDM yang tak compitable dengan firefox 4. Layan la ye.=)

Firefox 4 telah menampilkan Sesutu yang bari dan lebih cantik dibandingkan dengan firefox yang sebelumnya. Jadi saya syorkan korang cubalah lah firefox terbaru ya. Bagi korang yang belum ada firefox 4 korang boleh download di sini
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/fx/

Bagi firefox 4 ini terdapat sedikit masalah yang bakal dihadapi oleh kaki-kaki download di luar sana iaitu IDM tidak compitable dengan firefox 4 ini. Tapi jangan risau la ye sebab semua masalah pasti ada penyelesaiannya.

Cara untuk membuatkan IDM compitable dengan firefox 4 :

  • Pergi ke IDM support page menggunakan link di bawah
http://www.internetdownloadmanager.com/support/firefox_integration.html

  • Scroll page tersebut kebawah dan klik INSTALL

  • Akan terkeluar paparan dan klik allow

  • Seterusnya anda klik install

  • Last, korang restart korang punya firefox dan siap.


AKu HaNya MAnusIA BiaSA YAnG teRCAri-Cari keHiduPAn Yang DAmaI Di MUkA BUmI ciPTaan ALLAH yanG mAHa BEsaR
hoKIaiS

0 comments:

Post a Comment