BIar seNyUman TErukir DiBibIrmu YAng MenaWan

Claim Email @facebook[dot]com


Salam geng puasa bukan hanya menahan lapar dan dahaga saja, tapi kita kena jaga mata, percakapan fikiran dan sebagainya. Post lepas aku ada post mengenai pasal FaceBook dan social networking yang lain. Kalai ni khusus mengenai FaceBook sahaja. Korang mesti ada email kan, macam @gmail.com, @hotmail.com, @yahoo.com dan sebagainya. Tapi kali ni aku nak memperkenalkan email yang berhostingkan @faceBook.com. Kalau korang nak email tu, korang layan la article aku ni. Peace no war.


Sama ada korang tau ke tak, sebenarnya memang para pengguna facebook telah disediakan dengan email yang berhostingkan facebook sendiri. Cuma kita kena aktifkan saja email tu. Dia sama jugak macam email yang lain. Boleh hantar email ke hosting lain jugak macam @gmail.com dan @yahoo.com dan sebagainya. Jadi korang jangan risau la ya. Kalau korang nak baca email atau menghantar email, korang hanya perlu masuk ke facebook saja.

Ok kat bawah ni aku dah sediakan step untuk aktifkan email tersebut.

1- login la kat facebook

2- klik kat butang mesej.


3- klik kat see all message.


4- claim you facebook email


5- pilih username korang dan aktifkan


6- siap daaaaaa..

itu saja step yang mudah tu. Kalau korang nak, korang ambiklah sebab dia percuma ja. Takyah dok bayar-bayar. Sekian terima kasih.






AKu HaNya MAnusIA BiaSA YAnG teRCAri-Cari keHiduPAn Yang DAmaI Di MUkA BUmI ciPTaan ALLAH yanG mAHa BEsaR
hoKIaiS

0 comments:

Post a Comment