BIar seNyUman TErukir DiBibIrmu YAng MenaWan

Sebuah Planet Yang Menyerupai Bumi Telah Dijumpai!!


Hohoh korang. Mesti korang rasa tak sabar kan nak baca berita yang mengejutkan kali ni. Kali ni kami dari akhbar Bohong Membohong telah menghantar pemberita kami yang mantap giler untuk melaporkan berita yang agak terkejutz ni. Hahahah. Ok2, kalau korang nak layan article saya kali ni, korang teruskan la ya. =)


BERITA TERKEJUTZ

SHAH ALAM- Dari pusat angkasa lepas Malaysia, wartawan kami telah melaporkan sebuah berita yang boleh menyebabkan orang lumpuh berjalan kembali. Berita ini akan membuatkan semua saintis di dunia berlumba-lumba untuk mengkaji penemuan terbesar dalam sejarah manusia, sebuah penemuan yang telah membanggakan kita sebagai rakyat Malaysia. Ini adalah kerana rakyat Malaysia kita sendiri yang berjaya membuat penemuan yang paling besar dalam sejarah manusia ini.


Apa penemuan tersebut? Ya ia adalah sebuah planet yang sangat menyerupai bumi. Di planet tersebut yang diberi nama Planet Wilca mempunyai segala benda yang ada di bumi seperti pokok-pokok, air terjun, laut, hutan, burung-burung dan sebagainya. Tetapi yang menjadi tanda soalnya ialah, kenapa tiada kehidupan di atas planet tersebut. Kehidupan seperti manusia. Hasil daripada kajian saintis Malaysia tersebut iaitu Prof. Satun, beliau mendapati di ruangan angkasa planet tersebut juga mempunyai oksigen. Tetapi kata beliau, kandungan oksigen di atmosfera planet tersebut sangat tinggi dan boleh menyebabkan ia menjadi racun kepada manusia."Sebelum kami membuat keputusan untuk menghantar angkasawan kesana, kami perlu membuat kajian menyeluruh dahulu untuk memastikan kelengkapan yang ada pada kita lengkap. Setakat ini kita hanya mempunyai sebuah kuali dan sebatang senduk, masih banyak lagi peralatan yang kita perlukan", kata Prof Satun sambil menggurut perutnya kerana di terajang oleh wartawan kami.


Menurut Prof Satun, mereka memerlukan beberapa orang calon angkasawan yang mahir. Mereka tidak perlu mahir bersilat atau bertumbuk, tetapi mereka hanya perlu mahir tidur kerana perjalanan untuk sampai ke planet tersebut amatlah jauh. Jadi kepada kaki-kaki tidur di luar sana rebutlah peluang ini untuk bersiar-siar di angkasa lepas. Selain itu, Prof satun juga memberitahu pemberita kami yang beliau juga memerlukan angkasawan yang kuat merokok. Setelah di tanya mengapa begitu, ini jawapan beliau.

"Kami memerlukan angkasawan yang kuat merokok kerana mereka ini tidak mengetahui bahanya udara yang mempunyai racun. Sebagai contohnya, mereka tahu yang merokok ini dapat menyebabkan kanser dan lain-lain penyakit yang merbahaya dan boleh membunuh,tetapi mereka tetap juga merokok walaupun sudah banyak kampen yang telah dijalankan oleh kerajaan Malaysia. Kami memerlukan mereka kerana daripada mereka ini mati akibat merokok, lebih baik mereka ini mati kerana ingin menyumbang sesuatu yang amat besar dalam sejarah manusia"kata Prof Satun sambil menghembuskan asap rokoknya keudara. Siap buat bentuk love lagi.


Setelah sudah menemuramah Prof Satun, pemberita kami telah ditahan oleh polis kerana beliau telah memukul Prof Satun sehingga pengsan.Sebelum dibawa ke penjara, pemberita kami telah membakar laporan beliau mengenai Planet tersebut. Manakal Prof Satun pula telah menjadi gila kerana teruk dibelasah oleh pemberita kami. Akibat daripada peristiwa tersebut segala kajian megenai planet tersebut telah terhenti. Dan semua rahsia mengenai planet tersebut telah terkubur dan tua dimamah zaman. Akhirnya kehidupan manusia berjalan seperti biasa.

KEPADA PEROKOK-PEROKOK DI LUAR SANA, INGATLAH ORANG TERSAYANG. ANDA MAPU MENGUBAHNYA. CERITA INI ADALAH REKAAN SEMATA-MATA DAN TIDAK ADA KENA MENGENA SAMA ADA YANG MASIH HIDUP MAHUPUN YANG SUDAH MENINGGAL DUNIA.

sekian terima kasih.=)






AKu HaNya MAnusIA BiaSA YAnG teRCAri-Cari keHiduPAn Yang DAmaI Di MUkA BUmI ciPTaan ALLAH yanG mAHa BEsaR
hoKIaiS

0 comments:

Post a Comment