BIar seNyUman TErukir DiBibIrmu YAng MenaWan

lajukan internet di firefox!!


Hai korang. Kali ni saya nak kongsi sikit satu lagi tutorial untuk korang yang berada di kawasan yang wifinye lembab macam sipu sedut. Saya tak pasti la benda ni betul-betul jadi ketak. Tapi saya dah try dah benda ni. Perubahan tu ada, speed internet bertambah la jugak. Tapi kalau korang nak try, korang teruskan lah baca article saya ni ya. =)


1. Buka Mozilla Firefox.

2. Pada ruangan Address, taipkan about:config


3. Kemudian Tekan “ENTER”
4. Pada ruangan Filter, taipkan “NET” dan cari “network.http.max-connections-per-server” dan klik 2 kali pada item tersebut.
5. Taipkan apa-apa nilai yang melebihi 8 ( contoh : 9999999)
6. Tekan “OK”
7. Kemudian cari “network.http.pipelining-max-request” dan klik 2 kali.
8. Masukkan apa-apa nilai yang melebihi 4 ( contoh : 9999999)
dan tekan “OK”
Sekarang anda dapat lihat, nilai untuk kedua-dua “Preference Name” tadi telah berubah.
Seterusnya, tutup Mozilla Firefox dan “Start” kembali Mozilla Firefox.

Ok korang, itu sahaja step dia. Mudah dan simple kan. Benda ini bagi laju sedikit sahaja ok. Jangan la korang berharap sanagat ya.=). Kalau korang ada sebarangpertanyaan, bolehla komen ya.
Sekian Terima kasih.





AKu HaNya MAnusIA BiaSA YAnG teRCAri-Cari keHiduPAn Yang DAmaI Di MUkA BUmI ciPTaan ALLAH yanG mAHa BEsaR
hoKIaiS

0 comments:

Post a Comment